پژو 206 RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران

تاریخ انتشار پست : 1395-11-19 دسته : اخبار تکنولوژی

پژو 206 رسماً از سال 1380 وارد ایران شد. از آن زمان تا کنون این اتومبیل در تیپ های 1 تا 6 به بازار عرضه شده است اما در سال های اخیر تنها در سه تیپ 2 ، 5 و 6 تولید و عرضه می شود.



وب سایت دنده 6 - محمدپارسا حاتمی: پژو 206 رسماً از سال 1380 وارد ایران شد. از آن زمان تا کنون این اتومبیل در تیپ های 1 تا 6 به بازار عرضه شده است اما در سال های اخیر تنها در سه تیپ 2 ، 5 و 6 تولید و عرضه می شود.

پژو 206 RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران


یکی از تیپ های جوان پسند که می توانست با آمدن به بازار داغ ایران، بازار را به آتش بکشد و غوغایی به پا کند متأسفانه وارد کشور نشد. این تیپ که RC نام دارد هم از نظر ظاهر و هم توان موتوری، از تیپ های دیگر برتر است، هنوز هم پس از گذشت سال ها در دنیا طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارد.

پژو 206 RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران


 آنچه در نخستین نگاه به این خودرو جلب نظر می کند چهره ی خشن آن نسبت به تیپ های دیگر است.  این خشونت ظاهری به خاطر حجم سپر در این تیپ است. در جلوی این تیپ  دو چراغ شور هم به چشم می خورد که هنگام استفاده از برف پاک کن های خودرو آب را با فشار عمده روی چراغ ها اسپری می کند. برف پاک کن های این تیپ در افزایش  فضای دید راننده بسیار مؤثر است چرا که سه بازوی محرک دارد و می تواند سطح بیشتری را در برگرفته و تمیز کند. با کمی دقت بیشتر می توان فهمید که گلگیرهای تیپ RC هم دستخوش تغییراتی شده و قوس بیشتری دارد که به چهرۀ تهاجمی این تیپ بسیار کمک کرده است.

پژو 206 RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران


اگر بتوانیم چشمانمان را که غرق در ابهت این خودرو است، کمی بچرخانیم و از کنار به آن نگاه کنیم دو در بودن این خودرو توجه ما را به خود جلب می کند و این یعنی تیر خلاص کارخانه پژو به سمت دل هر جوانی که سودای سوار شدن بر این خوردرو را در سر می پرورد.  رینگ های 17 اینچی با پهنای 205 میلی متری که با نام "آتلانتیس” شناخته می شود  به جذابیت این خودرو بسیار افزوده و به قول معروف می توان گفت «گل بود به سبزه نیز آراسته شد».

با نگاه به درِ باک می توان دریافت که در این تیپ با نمونۀ فلزی و کروم رنگ تعویض شده است.جلوۀ دیگر این خودرو همرنگ بودن زه ها و دستگیره های در با رنگ خودرو است که به این قابلیت "پک لوک” گفته می شود.

پژو 206 RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران


نمای عقب   تیپ RC  تفاوت زیادی با نمونه های دیگر ندارد، تنها می توان به سیستم اگزوز مختلف با سر اگزوز های دوبل آن و یک بالچه که تأثیر بسزایی در زیبایی این خودرو گذاشته است، اشاره کرد.

آنتن رادیویی هم از جلوی خودرو به عقب منتقل شده است که توانایی پشتیبانی از سرویس های نویگیشن را هم دارد.

هنگامی که قصد سوار شدن به این خودرو را داشته باشید صندلی های اسپرت و جالب این تیپ که آرم RC  روی آن حک شده توجه شما را به خود جلب می کند. صندلی هایی که هنگام رانندگی تمام بدن شما را با مهربانی و سخاوت  در آغوش می گیرد  و سر پیچ ها به بدن کمترین فشار را وارد می کند. این صندلی ها همچنین مجهز به سیستم گرمکن هستند.

پژو 206 RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران


خودرو در مجموع مجهز به شش کیسه هوا است. دو کیسه هوا روی داشبورد، دو عدد روی ستون های جلویی و دو عدد نیز به صورت پرده ای نصب شده اند. صفحه نمایش LCD خودرو از نوع DRT3 است که کامل ترین اطلاعات را مانند میزان مصرف سوخت در لحظه، هشدار سوختگی هر کدام از حسگرها و… را در اختیار راننده قرار می دهد. از آپشن های دیگر و ضروری می توان از سیستم کنترل الکترونیکی پایداری یا ESP و کروز کنترل نام برد که وجود هر کدام در زمان نیاز خودش بسیار کاربردی است.

کیلومتر شمار هم با نمونه ای جدید جایگزین شده است که توانایی نمایش تا 250 کیلومتر بر ساعت را دارد و در قابی چرمی و شکیلی جای گرفته است.

برای این تیپ پژو یک پیشرانه ی 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ با کد   EW10 J4S در نظر گرفته که توانایی تولید 178 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقیقه و گشتاور 202 نیوتن متری در دور موتور4750 دور در دقیقه را دارد در حالی که نمونه های وارد شده به کشور از نوع Tu3  و Tu5 بوده که به ترتیب 1.3 و 1.5 لیتری بوده و نمونۀ Tu5 حداکثر توان خروجی 110 اسب بخار را دارد. 206 با این موتور شتابی در حدود 7.4 ثانیه برای 0 تا 100 می تواند داشته باشد که با همین شتاب می توان خیلی از غول های بازار ایران را شکست داد.

طبیعی است که این همه قدرت را نمی توان به یک جعبه دندۀ معمولی انتقال داد چراکه جعبه داده های موجود در تیپ های دیگر توان تحمل این قدرت را نداشته و فقط باعث تلف شدن قدرت موتور می شوند. از همین رو جعبه دنده هم با نوع دیگری جایگزین شده تا راننده بتواند در هر لحظه با فشار دادن پدال گاز تمام 178 اسب بخار این شیر خفته را آزاد نماید.

پژو 206 RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران


پژو 206 RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران


یکی از شرکت های تولید قطعات تیونینگ خودرو بنام dp engineering پروژه ای را بر روی 206 RC انجام داده که با به کار بردن قطعاتی مانند توربو، تعویض ECU و دیگر قطعات توانسته توان خروجی این موتور را به عدد 513 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور برساند که با این کار عملاً رقیبی برای این خودرو باقی نمی ماند و حتی خیلی از بزرگان دنیای خودرو را به راحتی می تواند پشت سر و آنها را در حسرت دیدن این خودرو در آینه های خود بگذارد!

پژو 206 RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران


جوانان ایرانی که از نعمت این خودروی همه چیز تمام، محروم شده اند خود دست به کار شده و روی تیپ های 2 و 5 موجود در ایران آغاز به تیونینگ، تغییرات موتوری، ظاهری و آپشنی کرده و سعی در ایجاد یک RC فول دارند که هر فرد با توجه به بودجه اش یک سری تغییرات را می تواند ایجاد کند. با حدود هزینه ی 80 تا 90 میلیون تومان می توان یک RC فول را جمع کرد که پرداخت چنین هزینۀ زیادی تنها از یک عاشق 206 بر می آید.

منبع : برترینها

مطالب مشابه

مطالب تصادفی

نظرات
نظرات مرتبط با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد : کد امنیتی رفرش
متن دیدگاه :