طاها پخش

تبلیغ پاپ آپ
تبلیغ درکار
اخبار تکنولوژیلینکلن نویگیتور 2016، شاسی بلندی به اندازه یک تانک!

لینکلن نویگیتور 2016، شاسی بلندی به اندازه یک تانک!

لینکلن نویگیتور 2016، شاسی بلندی به اندازه یک تانک!

نسل نخست لینکلن نویگیتور در سال 1997 بر پایهٔ پلت فرم مشترکی با SUV فول سایز فورد اکسپیدیشن به بازار آمد درحالی که دو سال پس جنرال موتورز نیز کادیلاک اسکالید را برای رقابت مستقیم با نویگیتور راهی میدان کرد. نسل سوم نویگیتور در سال 2007 معرفی شد که همچنان در حال تولید است. در این نسل نویگیتور در دو نسخهٔ معمولی و کشیده یا L ساخته شد.

وب سایت پدال: نسل نخست لینکلن نویگیتور در سال 1997 بر پایهٔ پلت فرم مشترکی با SUV فول سایز فورد اکسپیدیشن به بازار آمد درحالی که دو سال پس جنرال موتورز نیز کادیلاک اسکالید را برای رقابت مستقیم با نویگیتور راهی میدان کرد. نسل سوم نویگیتور در سال 2007 معرفی شد که همچنان در حال تولید است. در این نسل نویگیتور در دو نسخهٔ معمولی و کشیده یا L ساخته شد. لینکلن این SUV را در سال 2015 مورد فیس لیفت قرار داد که همچنان تا زمان به بازار آمدن نسل چهارمش بروز بوده و توانایی رقابت با نسل جدید اسکالید را داشته باشد.

این در حالی است که لینکلن نمونهٔ کانسپت نویگیتور را با ظاهری متحول شده در نمایشگاه نیویورک امسال رونمایی کرده و احتمالاً نسخهٔ تولیدی آن سال آینده معرفی خواهد شد. حال امروز قصد بررسی و رانندگی با یک نویگیتور 2016 را داریم که از نوع L بوده و چهارچرخ محرک است. نویگیتور L با 5.67 متر طول (38 سانتیمتر بیشتر از نسخهٔ استاندارد) یکی از بزرگ ترین خودروهای روی زمین است که به طور مستقیم در برابر کادیلاک اسکالید ESV و برادر دوقلواش جمس یوکان XL قرار می گیرد. در ادامه نگاهی به این SUV غول پیکر و باشکوه آمریکایی خواهیم داشت.

خودرو, suv, خودرو, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!

لینکلن نویگیتور, suv, کادیلاک اسکالید, خودرو


دو قابلیت موجب می شود که نویگیتور کاملاً از SUVهای هم رده اش متمایز گردد. ارتفاع واقعاً عمده و طول فوق العاده زیاد! لینکلن بعد از فیس لیفت نویگیتور در سال 2015، پیشرانهٔ V8 آن را کنار گذاشته و یک موتور کوچک تر V6 را جایگزین آن کرد. این پیشرانه که از نوع اکوبوست با تزریق مستقیم سوخت است، جزئی کلیدی در به روزرسانی این SUV پرچم دار جهت تقویت آن در بازار در سال های آخر عمرش بشمار می رود. این در حالی است که جنرال موتورز همچنان به پیشرانهٔ V8 در اسکالید و یوکان وفادار مانده است؛ بنابراین عرضهٔ نویگیتور صرفاً با موتور 6 سیلندر نقطه ضعف زیاد ای برای آن در برابر اسکالید محسوب می شود.

خودرو, کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 جنرال موتورز که در سینهٔ اسکالید و یوکان دنالی می تپد، 420 اسب بخار قدرت دارد که در برابر قدرت 380 اسب بخاری موتور V6 نویگیتور قرار می گیرد درحالی که گشتاور هر دو یکسان و معادل 625 نیوتن متر است. البته این قدرت بیشتر اثری در شتاب خودرو ندارد به طوری که شتاب صفرتا 96 کیلومتر هر دو خودروی یوکان دنالی XL و نویگیتور L برابر با 6.5 ثانیه است. بعلاوه باوجود 136 کیلوگرم وزن کمتر جمس، در طی مسافت 400 متر هم حریف نویگیتور نشده و با زمان 15.1 ثانیه در بعد لینکلن با 14.9 ثانیه قرار می گیرد. هرچند که هنگام عبور از خط پایان 400 متر، یوکان 6 کیلومتر در ساعت سرعت بیشتری دارد.

لینکلن نویگیتور, لینکلن نویگیتور, کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



درحالی که نویگیتور L نزدیک به سه تن وزن دارد (2885 کیلوگرم) اما در هنگام رانندگی کاملاً عادی احساس می شود. البته در دو خودروی نویگیتور و یوکان دنالی هیچ شواهدی وجود ندارد تا با توجه به آن ها به این نتیجه برسیم که آیا راه حل فورد یعنی تولید قدرت با استفاده از تکنولوژی بالا بهتر است یا رویکرد سنتی جنرال موتورز. ازلحاظ مصرف سوخت هم دو خودرو مشابه هم هستند به نحوی که در یک تست بلندمدت 64 هزار کیلومتری با یوکان دنالی توانستیم مصرف سوخت 14.7 لیتر در صد کیلومتر را ثبت کنیم درحالی که در طول دو هفته با نویگیتور به مصرف متوسط 16.8 لیتر در صد کیلومتر دست یافتیم.

کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور, خودرو, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



کادیلاک اسکالید, خودرو, کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



هر دو خودرو در رانندگی عادی با سوخت معمولی کار می کنند هرچند که لینکلن برای بکسل کردن بارهای سنگین نیاز به سوخت پریمیوم دارد. نویگیتور ظرفیت بکسل 3760 کیلوگرم را دارد درحالی که این رقم در یوکان برابر با 3580 کیلوگرم است. یکی دیگر از قابلیت های خاص نویگیتور، تعلیق مستقل عقب آن است که یک سواری فوق العاده ای را در مقایسه با دیگر SUVهای بزرگی که مجهز به تعلیق سنتی هستند برای آن به ارمغان می آورد بعلاوه که فضای بار و صندلی های عقبی کارآمدتری هم دارد.

suv, خودرو, لینکلن نویگیتور, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



لینکلن نویگیتور, کادیلاک اسکالید, suv, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



کادیلاک اسکالید, suv, خودرو, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



لینکلن نویگیتور, suv, خودرو, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



ما هیچ منفعتی ندارد حتی اگر سیستم کنترل نوسانات آن را که در بالاترین تریم نویگیتور در دسترس است را سفارش داده باشید. سواری نویگیتور با این تعلیق تکان های فراوانی داشته و ناهمواری های آسفالت کاملاً احساس می شود درحالی که لرزش ساختار خودرو هنگام حرکت بر روی سطوح ناهموار واقعاً آشکار بود. حالات رانندگی عادی، راحت و اسپرت آن هم این حالت را چندان تغییر نمی دهد؛ بنابراین کاملاً واضح است که راه حل جنرال موتورز در سیستم تعلیق که شامل کمک فنرها و دامپرهای الکترومغناطیسی است بسیار بهتر از تعلیق مستقل لینکلن کار می کند. بااین حال فضای ردیف سوم صندلی های نویگیتور با در اختیار داشتن بیشتر از 7 سانتیمتر فضای پای بیشتر نسبت به یوکان XL و اسکالید ESV، بهتر بوده و برای بزرگ سالان مناسب تر است.

کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور, خودرو, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



suv, خودرو, لینکلن نویگیتور, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



لینکلن نویگیتور, خودرو, کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



suv, suv, لینکلن نویگیتور, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



SUV بزرگ یا خانهٔ کوچک؟

درمجموع کل فضای بار و سرنشینِ نویگیتور و یوکان تنها یک درصد باهم تفاوت دارد به نحوی که جمس 4980 لیتر فضا برای سرنشینان داشته و 1104 لیتر فضای برای بار دارد که در مقابل فضای سرنشینان 4813 لیتری و فضای بار 1217 لیتری نویگیتور قرار می گیرد. بدین ترتیب این SUVهای غول پیکر، ازلحاظ راحتی سرنشینان با اتوبوس های لوکس برابری کرده و حتی با برخی از خانه های کوچک قابل رقابت است. تعلیق مستقل عقب نویگیتور هیچ سودی برای بهبود هندلینگ خودرو ندارد. فرمان احساس خوبی نداشته و ارتفاع عمده و مرکز ثقل بالای ماشین موجب می شود که فقط تحمل 0.78 جی شتاب جانبی را داشته و هنگام حرکت در پیچ ها احساس واژگونی به انسان دست می دهد. نویگیتور از سرعت 113 کیلومتر در ساعت در 56 متر متوقف می شود. حتی شش بار به صورت پی درپی خودرو را با ترمز گیری های شدید تحت فشار قراردادیم ولی هیچ افزایش قابل توجهی در مسافت توقف ایجاد نشد.

کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور, خودرو, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



خودرو, کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



خودرو, suv, لینکلن نویگیتور, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



لینکلن نویگیتور, خودرو, کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



به طورکلی تا معرفی نسل چهارم نویگیتور (بدون درهای گالوینگ و پله های ورودی که در نسخهٔ کانسپت وجود داشت)، فیس لیفت نویگیتور فعلی، راه حلی موقتی برای سال های 2015 و 2016 محسوب می شود که البته علیرغم این فیس لیفت، ازلحاظ طراحی کاملاً در بعد اسکالید قرار می گیرد درحالی که با رینگ های 22 اینچی، تریم چوب با الهام از مبلمان گران قیمت و چرم فراوان بسیار لوکس احساس می شود. یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی نیز به راحتی عملکردهای خودرو را کنترل می کند؛ اما سیستم سرگرمی MyLincoln با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل سازگاری ندارد. در کل شاید لینکلن نویگیتور L تمام چیزهایی را که ما بدان ها علاقه داریم را نداشته باشد اما این SUV حداقل جهت حمل 7 نفر درنهایت راحتی مناسب بوده و می تواند چیزهایی را بکسل کند که هیچ کراس اووری توان آن را ندارد.

suv, لینکلن نویگیتور, خودرو, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



کادیلاک اسکالید, suv, خودرو, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



کادیلاک اسکالید, لینکلن نویگیتور, suv, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!



خودرو, کادیلاک اسکالید, خودرو, لینکلن نویگیتور شاسی بلندی اندازه تانک!


عکس های جنگ توله خرس با ماشین شاسی بلند
facebook google telegram twitter whatsApp
تبلیغات