فاصله بین غذا خوردن وَ ورزش چقدر باید باشد؟

تاریخ انتشار پست : 1395-3-28 دسته : علمی آموزشی
توزیع بسته غذایی بین نیازمندان گلپایگان

یک متخصص تغذیه گفت: فاصله بین غذا خوردن وَ ورزش باید سه الی چهار ساعت باشد.

تغذیه, پروتئین, مواد غذایی

تغذیه, پروتئین, مواد غذایی, ورزش

دکتر فرح بخش متخصص تغذیه دَر گفت وَ گو با خبرنگار حوزه بهداشت وَ درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تغذیه وَ فعالیت فیزیکی اَز عوامل مهم سلامت عمومی بدن بِه شمار می آیند کِه فعالیت فیزیکی متناسب با سن افراد مختلف اَست وَ تحرک وَ داشتن فعالیت بدنی اَز بروز سرطان وَ بیماری هایِ گوارشی پیشگیری می کند.

وی ادامه داد: فرد بالغ میانسال هفته ای 150 دقیقه باید فعالیت داشته باشدبه نحوی کِه ضربان قلب او شدت یابد وَ تعریق بدن وَ تند شدن ریتم تنفس افزایش یابد.

فرح بخش افزود: بعضی اَز افراد فعالیت فیزیکی شان بیشتر اَز این حداقل اَست کِه "فعالیت ورزش ی" نام دارد کِه بَر اساس نوع ورزش ،جنسیت وَ سن نیازهای خاص خود را دارد مثلا کوه وَ دوندگی دو ورزش مختلف اَز هم می باشند وَ هر کدام دارای اصول وَ قواعد خاصی اَست اما اغلب فاصله بین غذا خوردن وَ ورزش باید سه الی چهار ساعت باشد.

فرح بخش اظهار داشت: غذای کامل قبل اَز ورزش باید حاوی 3 تا 4 گروه مواد غذایی غلات ،پروتئین ،سبزی جات وَ روغن باشد،اما کسی کِه یِک ساعت ورزش می کند ،کربوهیدرات ،حبوبات وَ نان وَ پنیر میان وعده خوبی اَست وَ دَر حین ورزش نوشیدنی مایع یا ژل مانندی استفاده شوَد کِه غلظت 6 درصد کربوهیدرات را داشته باشد،بدن باید مایعات کافی وَ خوبی دَر حین وَ بعد اَز ورزش دریافت کند کِه 1 لیتر آب بِه ازای هر ساعت ورزش مقدار مناسبی اَست وَ همچنین این مقدار باید 1 تا 2 ساعت پس اَز ورزش هم استفاده شوَد ،چون دَر صورت کمبود آب واکنش شیمیایی مضری دَر بدن بِه وجود می آید.

وی دَر پایان یادآور شد: زمان ورزش با وعده غذایی پس اَز آن 1 ساعت باید فاصله داشته باشَد وَ حاوی کربوهیدرات وَ پروتئین کافی باشد؛ مثلا ساندویچ گوشت غذای مناسبی اَست چون اگر کربوهیدرات وَ گلیکوژن بِه بدن نرسد ،کبد دچار اختلال می شوَد وَ توان ورزش ی کم می شود.

توزیع 40 سبد غذایی بین نیازمندان درماهان

مطالب مشابه

مطالب تصادفی

نظرات
نظرات مرتبط با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد : کد امنیتی رفرش
متن دیدگاه :