طاها پخش

اقتصادی > تحریم شرکت های فاقد خدمات بعد از فروش

تحریم شرکت های فاقد خدمات بعد از فروش


تاریخ انتشار پست : 1395-12-10 بازدید : 2

معاون اول رئیس جمهوری گفت: هر شرکت و برند خارجی که می خواهد در ایران به خصوص کالای سرمایه ای بفروشد باید دفتر نمایندگی و خدمات بعد از فروش داشته باشد.



روزنامه شرق: معاون اول رئیس جمهوری گفت: هر شرکت و برند خارجی که می خواهد در ایران به خصوص کالای سرمایه ای بفروشد باید دفتر نمایندگی و خدمات بعد از فروش داشته باشد.

اسحاق جهانگیری در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد، افزود: بحث خدمات بعد ازفروش را باید جدی بگیریم، برای ملت ایران درست نیست که یک شرکتی خارجی دفتر نمایندگی و حتی خدمات بعد از فروش در این کشور ایجاد نکرده باشد. وی تصریح کرد: ملت ایران باید کالایی را که شرکت آن دفتر نمایندگی و خدمات بعد از فروش ندارد را تحریم کند. معاون اول رئیس جمهوری درمورد حقوق مصرف کنندگان یادآور شد: اگر بخواهیم بنگاه و تولید کننده موفق داشته باشیم که هم تولید خوب و هم بنگاه سود خوبی داشته باشد و ادامه حیات بدهد یقینا توجه به حقوق مصرف کننده کالایی که ما تولید می کنیم یا خدمتی که تولید می کنیم رمز و راز اصلی موفقیت آن بنگاه است. معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: همه بنگاه هایی که موفق شدند برندشان در جهان و در بین مصرف کنندگان شان جایگاهی پیدا کند به این علت است که به موضوع مشتری به عنوان مهم ترین رمز موفقیت توجه ویژه ای کردند. جهانگیری گفت: مشتری مداری در بنگاه به اصلی ترین مسئله تبدیل شده است که چگونه حقوق مشتری رعایت شود. این بنگاه ها قطعا زحمت کشیده و کار کرده اند تا برندشان معتبر شود. به هیچ وجه به این فکر نکرده اند که امروز چون مشتری نیاز دارد موظف است هر کالایی را که تولید می کنند، بخرد.

اعتماد به کالا و خدمت مهم ترین سرمایه یک بنگاه است. معاون اول رئیس جمهوری با طرح این سؤال که این اعتماد چگونه به وجود می آید و آیا فقط تکلیف تولید کننده است که خودش کاری کند این اعتماد به وجود بیاید و این تکلیف آیا یک تکلیف قانونی و نظارتی است که بیاید کنترل و برخورد کند، گفت: تجربه جهان در این زمینه وجود دارد. رقابت حرف اول و آخر را می زند برای اینکه بتوانیم محصولی تولید کنیم که اعتماد مشتری را جلب کنیم. جهانگیری با اشاره به اینکه این علامت ها و چراغ سبزها، چراغ سبزهای دقیقی برای توسعه است، گفت: دولت می تواند ظرفیت ها و استعدادها و زمینه ها را فراهم کند ولی این سرمایه گذار است که تصمیم می گیرد در چه زمینه ای سرمایه گذاری کند. وی یادآور شد: من گاهی اوقات زمانی که بیشتر با واحدهای صنعتی سروکار داشتم نخستین سؤالی که از واحدهای صنعتی می پرسیدم این بود که شما صادرات هم دارید و به کجاست؟

بالاخره یک علامت مهمی است که یک واحدی که قادر است محصولی که تولید می کند در بازار بین المللی به خصوص در کشورهایی که رقابت معنادارتر است صادر کند، معلوم است از خیلی از خطوط عبور کرده است و رسیده به نقطه ای که می تواند کالایی تولید و در بازارهای بین المللی صادر کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با سازمان ملی استاندارد به این جمع بندی رسیدیم که پلتفرم برخی خودروها جواب گو نیست و باید آنها را کنار بگذاریم. محمدرضا نعمت زاده هم در این همایش افزود: به دنبال پلتفرم جدید هستیم که استاندارد و کیفیت را بالا ببریم و به این ترتیب رضایت مشتریان جلب شود.

منبع : برترینها
برچست ها :
دسته : اقتصادی

مطالب مشابه
Related Links

مطالب تصادفی
Random Links

نظرات
نظرات مرتبط با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد : کد امنیتی رفرش
متن دیدگاه :

تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد