طاها پخش

تبلیغ پاپ آپ
تبلیغ درکار
آخرین اخبار گوناگونبایدها و نبایدهای تغذیه ای در فصل پاییز

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در فصل پاییز

بایدها و نبایدهای تغذیه در بارداری

با توجه به تغییر فصل ونزدیک شدن به روزهای سرد بهتر است در تغذیه تغییراتی ایجاد شود.

خبرگزاری میزان: پیام فرحبخش متخصص تغذیه در  رابطه با شروع فصل پائیز و تاثیر آن روی رژیم غذایی افراد اظهار داشت: یکی از مهمترین نکاتی که همراه با تغییر فصل در این روزها باید به آن توجه داشت تغییر در رژیم غذایی است.

وی افزود: در فصل پاییز به علت اینکه به فصل سرما نزدیک می شویم ممکن است افراد دچار بیماریهای متفاوتی از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا شوند.

این متخصص تغذیه درخصوص جلوگیری از این بیماری ها گفت: بهتر است برای افزایش مقاومت بدن در مقابل این بیماریهای ویروسی مرکباتی مثل پرتقال، لیموشیرین وگریپ فروت به مقدار زیادی مصرف شود.همچنین دریافت مقادیری امگا 3 مثل ماهی چرب می تواند در مقاومت بدن تاثیر به سزایی داشته باشد.

فرحبخش در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه در زمان تغییر فصل بدن نیازمند انرژی بیشتری است توصیه می کنم ازنان وپنیر و گردو در هنگام صبحانه و مصرف خشکبار و آجیل در طول روز استفاده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مثل همیشه انجام ورزش به افراد توصیه می شود اما ورزش در هوای سرد به علت انقباض عضلات و ایجاد سرما خوردگی در بدن لازم است در یک فضای سربسته و گرم انجام شود.

کتاب بشنوید؛ «پاییز فصل آخر سال است» با صدای بهناز جعفری
برچسب ها:
facebook google telegram twitter whatsApp
تبلیغات