طاها پخش

تبلیغ پاپ آپ
تبلیغ درکار
اقتصادیفعال نبودن 94 درصد از صادرکنندگان

فعال نبودن 94 درصد از صادرکنندگان

فعال نبودن برخی دستگاه ها دربرگزاری نمایشگاه هفته دولت

۲۰ هزار کارت بازرگانی در تهران و ۱۵ هزار کارت در سایر مناطق کشور صادر شده است.


اقتصاد ایران

خبرگزاری ایسنا: ۲۰ هزار کارت بازرگانی در تهران و ۱۵ هزار کارت در سایر مناطق کشور صادر شده است.

درپی انتقادات نسبت به عدم حضور کمپانی های خصوصی توانمند ایرانی در صادرات و این که ۹۴ درصد از صادرکنندگان فعال نیستند، رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد که تولیدکنندگان باید کار تجارت و صادرات را به اهلش بسپارند.

مجتبی خسروتاج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، درباره عدم حضور کمپانی های خصوصی توانمند ایرانی در عرصه صادرات و اینکه چرا از ۱۷ هزار و ۵۰۰ صادرکننده حقیقی و حقوقی این بخش فقط هزار صادرکننده فعال هستند و ۸۰ درصد دیگر صادرات را در اختیار دارند؟ گفت: در رابطه با فعالیت صادرکنندگان و واردکنندگان باید از گمرک استعلام گرفت تا ببینیم چه تعدادی از کارت های بازرگانی فعال است، چه تعداد فعال نیست و به عبارت دیگر از طریق هر شماره کارت چه تعدادی فعالیت در طول سال انجام شده است.

وی با اشاره به وجود حدود ۳۵ هزار کارت بازرگانی در ایران اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ هزار کارت در تهران و ۱۵ هزار کارت در سایر مناطق کشور صادر شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه شکی در این نیست که همه این کارت ها فعالیت ندارند، ادامه داد: این موضوع می تواند دلایل متعددی داشته باشد. برای مثال برخی کمپانی ها در روند تجارت احساس شان این است که از افراد و کمپانی هایی که دارای سطح بالاتری در تجارت هستند، استفاده کنند.

خسرو تاج افزود: در زمینه واردات اگر شرکتی نیاز به محصول یا ماده اولیه ای داشته باشد، ممکن است ترجیح بدهد سفارشات خود را از  طریق یک وارد کننده زیاد تامین کند.

وی با اشاره به ملاحظات بخش دیگری از تولیدکنندگان و کمپانی ها در بحث صادرات نیز گفت: برخی خودشان وارد تجارت و صادرات نمی شوند و آن را به کسانی که در این کار حرفه ای هستند، واگذار می کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه اتفاقا توصیه ما هم به تولیدکنندگان همین است، اظهار کرد: صادرات مثل سایر رشته های کاری، تخصص های خاص خود را می طلبد و دلیلی ندارد که هر تولیدکننده ای وارد تجارت شود.

به گفته خسروتاج، همانطور که کار تولید نیازمند تخصص های مربوط به خود است، صادرات هم به متخصصان این عرصه نیاز دارد؛ بنابراین باید کار را به اهلش سپرد.

وی اضافه کرد: اگر یک واحد تولیدی بخواهد وارد کار صادرات شود باید یک دپارتمان صادراتی متشکل از افراد حرفه ای و متخصص را در خود ایجاد کند یا اینکه می تواند آن را برون سپاری و به یک کمپانی صادراتی واگذار کند.

فعال بودن 20 درصد از واحدهای تولیدی در برخی استان ها فیلم
برچسب ها:
facebook google telegram twitter whatsApp
تبلیغات